Про використання технології Дія.QR
- Дія — це сервіс, який піклується про вас. Дія — це портал з державними послугами https://diia.gov.ua/ та застосунок з цифровими документами та послугами. https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.gov.diia.app&hl=uk&gl=US
- Важливо: правильно писати/казати застосунок Дія (НЕ додаток Дія).
Дія пишемо без лапок, без caps lock, з великої літери.
Дію відмінюємо, тобто: у Дії, через Дію, за допомогою Дії тощо.
Усі правила написання, логотипи та шрифти можна переглянути/завантажити з логобуку.
- Дія не зберігає персональні дані, а щоразу підтягує їх із держреєстрів, які надійно захищені.
- У застосунку Діявже понад 18 мільйонів користувачів — це майже 50% всього населення країни.
- Документи в застосунку Дія — це цифрові аналоги паперових документів.
- Україна стала першою державою, де цифрові паспорти мають таку ж юридичну силу, як їхні паперові чи пластикові аналоги.
- Мінцифра постійно вдосконалює та розширює кількість онлайн-послуг. Наша ціль — найшвидше оцифровувати ті послуги, якими користується найбільше українців та які спростять ваше життя.
- У застосунку Дія можна отримати доступ до 14 своїх цифрових документів:
▶ ID-картка
▶ Закордонний паспорт
▶ Студентський квиток
▶ Посвідчення водія
▶Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу
▶ Страховий поліс транспортного засобу
▶ Податковий номер
▶Свідоцтво про народження
▶ Довідка переселенця
▶ COVID-сертифікати (зелений та жовтий)
▶ єДокумент
▶ Пенсійне посвідчення
▶ Посвідка на тимчасове та постійне проживання
- Документи в Дії мають коди перевірки: QR-код та штрихкод, які генеруються на зворотній стороні документа. Потрібно лише натиснути на документ у застосунку Дія, щоб відобразити його зворотню сторону з кодами. Або натиснути на позначку з трьома крапками, що знаходиться праворуч внизу документа і обрати кнопку Коди перевірки.
- Для перевірки цифрового документа потрібно зчитати код перевірки спеціальним сканером, сканером QR-кодів у застосунку Дія або ввести 13-значний код, розташований під штрихкодом, у систему компанії. Коди не містять персональної інформації, вони одноразові та діють протягом 3 хвилин.
- Дія діє тут: ЦНАПи, банки та фінансові установи, поштові компанії, освітні заклади, медичні заклади, готелі, рекрутингові компанії, ріелторські компанії, комунальні установи, продуктові мережі, техно-ритейл, будівельні магазини, мобільні оператори, логістичні компанії, туркомпанії, IT-компанії тощо.
ВАРІАНТИ ІНТЕГРАЦІЇ
- Застосунок Дія дає можливість отримувати копії цифрових документів, перевіряти дійсність цифрових документів, вік чи ПІБ користувача, а також підписувати документи онлайн. Просто, зручно та без паперових документів або їхніх копій.
- Якщо ваша організація робить ксерокопії документів, перевіряє особу та запитує підписання документів — інтеграція з Дією зробить ваші процеси зручнішими і швидшими. Клієнти не будуть хвилюватися про забуті вдома документи, а працівники зможуть сфокусуватись на інших, глобальніших процесах, а не витрачати час на сканування документівта заповнення необхідних полів вручну.
- Три сценарії, за якими компанії можуть інтегруватись з Дією: валідація (перевірка) документів, шеринг документів та Дія.Підпис (для підписання документів та авторизації на сайті/в застосунку).
1. Валідація
Перевірка дійсності цифрового документа або відповідності даних користувача заданим параметрам, наприклад, перевірка віку або ПІБ.
1.1. Валідація Дія-Дія — перевірка дійсності документа та інформації, яка міститься у документі, за допомогою мобільного застосунку Дія, встановленому на іншому пристрої.
Процес:
▶ співробітник компанії відкриває свій застосунок Дія
▶ натискає на кнопку сканера QR-кодів, що розміщений у правому верхньому кутку розділу Документи
▶ клієнт показує співробітнику QR-код свого цифрового документа у Дії
▶ співробітник сканує QR-код документа у Дії
▶після сканування на екрані у перевіряючого відобразиться інформація про успішну/неуспішну валідацію
1.2.Валідація через АРІ — компанія отримує інформацію про валідність документа клієнта відразу у свою інформаційну систему. Для цього сценарію необхідні додаткові налаштування.
Процес:
▶ клієнт показує співробітнику QR-код/штрихкод свого цифрового документа у Дії
▶ співробітник зчитує QR-код/штрихкод документа за допомогою спеціального сканера
▶ у систему компанії автоматично надходить підтвердження валідності документа, віку, ПІБ тощо.
Дійсність яких цифрових документів з Дії можна перевіряти?
▶біометричні паспорти (ID-картка, паспорт громадянина України для виїзду за кордон),
▶картка платника податків (РНОКПП),
▶свідоцтво про народження (відображається в застосунку батьків),
▶довідка ВПО,
▶студентський квиток,
▶пенсійне посвідчення,
▶посвідка на постійне/тимчасове проживання,
▶водійське посвідчення,
▶ техпаспорт.
Паспорти-книжечки зразка 1994 року та небіометричні закордонні паспорти, видані до 2015 року, не відображаються в Дії.
2. Шеринг
З англійської «to share» — ділитися.
Сервіс дозволяє отримати копії цифрових документів користувача (фізичної особи) за його згоди (користувач підтверджує передачу копій у своєму застосунку Дія).
Компанія отримує копії у форматі pdf-файлів та метаданих.Метадані дозволяють налаштувати автозаповнення відповідних полів у системі організації, наприклад, під час реєстрації або заповнення анкети клієнта.
Сценарій шерингу доступний у двох форматах: онлайн та офлайн.
2.1.Офлайн. Користувач особисто відвідує офіс організації, де потрібно поділитися копією документа.
Процес:
▶користувач генерує тимчасовий код необхідного документа в застосунку Дія та показує його співробітнику
▶співробітник організації: сканує штрихкод електронного документа клієнта в застосунку Дія або вносить в інформаційну систему організації 13-значний код, указаний під штрихкодом
▶ Клієнту в застосунок Дія надходить запит на передачу копії цифрового документа
▶Клієнт підтверджує передачу документів за допомогою Дія.Підпису
▶У систему організації автоматично надходять копія у форматі pdf та метадані (json)
2.2. Онлайн. Користувач може поділитися цифровою копією зі смартфона чи комп’ютера.
Процес:
▶Зі смартфона: клієнт на сайті або в мобільному застосунку натискає на кнопку, щоб поділитися копією документа.
▶Через термінал або вебсайт: клієнт натискає на кнопку та сканує смартфоном QR-код на екрані, щоб поділитися копією документа.
▶Клієнту в застосунок Дія надходить запит на передачу копії цифрового документа
▶Клієнт підтверджує передачу документів за допомогою Дія.Підпису
▶У систему організації автоматично надходять копія у форматі pdf та метадані (json)
Користувач може поділитися копіями таких документів:
▶біометричні паспорти (ID-картка, паспорт громадянина України для виїзду за кордон),
▶картка платника податків (РНОКПП),
▶свідоцтво про народження (відображається в застосунку батьків),
▶довідка ВПО,
▶студентський квиток,
▶водійське посвідчення,
▶техпаспорт.
Паспорти-книжечки зразка 1994 року та небіометричні закордонні паспорти, видані до 2015 року, не відображаються в Дії.
Під час шерингу копії цифрового паспорта передаються паспортні дані, РНОКПП та місце реєстрації проживання.
Чому це безпечно?
▶ Дані користувача Дії передаються лише в зашифрованому вигляді і можуть бути розшифровані (а отже, прочитані та оброблені) лише тим партнером, який їх запитав у користувача.
▶ Зашифрований пакет з даними надсилається на сервер партнера лише після дозволу користувача, який він надає в застосунку Дія безпосередньо перед відправкою.
▶ Кожна цифрова копія документа містить інформацію про отримувача, його відділення та дату її формування.
▶ Партнер повинен відповідати вимогам законодавства про захист персональних даних.
Якщо організація не має власної інформаційної системи (API), як можна інтегрувати шеринг?
Організація можете інтегрувати Дія.QR і отримувати копії цифрових документів у форматі PDF на свій e-mail.
Як організації створити Дія.QR
Процес:
▶Авторизуватись на Порталі Дія за допомогою КЕП керівника юридичної особи / ФОП.
▶Підписати заяву про приєднання до договору.
▶Заповнити дані про відділення та послуги, обрати перелік необхідних копій документів.
▶Завантажити QR-код створеної послуги у кабінеті Мої Дія.QR.
▶Розмістити QR-код в доступному для сканування місці.
Чому це безпечно?
▶Партнер має приєднатися до публічної оферти із використанням власного КЕП. Саме ця особа буде відповідати за обробку даних настороні партнера.
▶Кожна цифрова копія документа містить інформацію про отримувача, його відділення та дату її формування.
▶Копія формується лише після дозволу користувача у застосунку.
▶Партнер повинен відповідати вимогам законодавства про захист персональних даних.
3. Дія.Підпис — це кваліфікований електронний підпис (КЕП).
3.1. Дія.Підпис. Підписання документів — користувач може підписати необхідні організації документи онлайн за допомогою Дія.Підпису.
Процес:
▶Користувач вирішує підписати документ Дія.Підписом
▶Сервіс автоматично надає користувачу діплінк вигляді кнопки чи QR-коду
▶Користувач натискає на кнопку або зчитує QR-код сканером у застосунку Дія й отримує запит на авторизацію.
▶Користувач натискає «Підписати», підтверджує особу через перевірку за фото та вводить код для Дія.Підпису.
▶Готово! Документ підписано.
3.2. Дія.Підпис. Авторизація — користувач може авторизуватися на сайті чи в застосунку організації за допомогою Дія.Підпису. Організація отримує таку інформацію про користувача: ПІП та РНОКПП.
Процес:
▶ Користувач обирає варіант авторизаціїї через Дія.Підпис
▶ Сервіс автоматично надає користувачу діплінк у вигляді кнопки чи QR-коду
▶ Користувач натискає на кнопку або зчитує QR-код сканером у застосунку Дія й отримує запит на авторизацію
▶Користувач натискає «Підписати», підтверджує особу через перевірку за фото та вводить ПІН-код для Дія.Підпис
▶Підписаний запит на авторизацію надсилається до системи організації
▶ Готово! Користувач авторизований у сервісі
Відеоприклад авторизації через Дію на AUTO.RIA.
Відео авторизації через Дію на KeepSolid ClearVPN.
Чому це безпечно?
▶Дія.Підпис може бути прив’язаний одночасно лише до одного пристрою.
▶Як створення Дія.Підпису, так і кожне його використання щоразу потребують здійснення фотоверифікації в режимі реального часу із використанням методу розпізнавання обличчя.
▶Під час фотоверифікації обличчя особи порівнюється із фото, що міститься в Єдиному державному демографічному реєстрі.
▶Введення 3 рази некоректного ПІН-коду призведе до деактивації Дія.Підпису та припинення сесії в Дії.
▶У меню можна переглянути історію застосувань свого Дія.Підпису.
Що потрібно користувачу для створення Дія.Підпису?
▶Бути користувачем застосунку Дія
▶Мати у застосунку Дія паспорт громадянина України у формі ID-картки або біометричний закордонний паспорт
▶Мати робочу фронтальну камеру на телефоні
Відео як користувач створює Дія.Підпис.
ХТО ВЖЕ ІНТЕГРУВАВСЯ
З Дією
6 000+ партнерів, які інтегрували сервіси Дії
- 2 200+ державних установ (ЦНАПи, ДРАЦС, ОМС, УСНЗ, ЦОВВ, ОДА, суди та правоохоронні органи).
- 1 200+ медзакладів (Новий Зір, Добробут, Інститут серця МОЗ України, Ескулаб).
- 1 100+ закладів освіти (ЗВО, ЗСО, ЗДО, онлайн-освіта).
- 200+ готелів(Alfavito Hotel, Gagarinn Hotel, Ribas Hotels Group, Black Sea Hotel Group, Bakkara).
- 140+ комунальних структур (ЖЕКи, ОСББ, ДТЕК, Нафтогаз, Львівобленерго, Львівенергозбут).
- 50+ банків (monobank, А-Банк, ПриватБанк, Укргазбанк, Ощадбанк, ПУМБ, Райффайзен Банк, ОТП Банк).
Серед партнерів Дії головні гравці ринку:
- Мобільні оператори: Київстар, Lifecell, Vodafone.
- Поштові компанії: Нова Пошта, Укрпошта, Justin.
- Магазини та супермаркети: Сільпо, Епіцентр, Розетка, MOYO, Citrus, Алло.
- Наземні перевізники: Укрзалізниця та Автолюкс.
- Страхові компанії: TAS Life, POLIS.UA, СК ЕКТА.
Які переваги
інтеграції з Дією?
У державних структурах
ОДА, ОМС, УСНЗ, ЦОВВ, ЦНАПи, суди та правоохоронні органи
- підтвердження особистості за 30 секунд
- отримання копій документів за кілька хвилин
- швидкий пошук документів у базі даних
- ви не витрачаєте гроші на папір, принтер і зберігання
- оптимізація процедур надання послуг, оскільки не потрібно заповнювати дані від руки
Фінансовий сектор
Дію вже приймають: Монобанк, ПриватБанк, Альфа-Банк, А-Банк, Укргазбанк та інші.
- Дистанційне відкриття рахунків
- Дистанційний підпис документів
- Оптимізація процедур фінансового моніторингу
- Ідентифікація при здійсненні касових операцій
- Віддалена актуалізація даних клієнтів
- Шеринг копій цифрових документів клієнта у відділенні
Ритейл та е-комерція
Дію вже приймають: Сільпо, Епіцентр, Цитрус, Розетка, MOYO, Алло та інші.
- Придбання алкогольної, тютюнової продукції, медпрепаратів (валідація документа з перевіркою віку покупця)
- Пред’явлення документів, власник яких має право на знижки, пільги (у Дії доступні студентський, довідка ВПО, свідоцтво про народження дитини тощо)
- Видача оплачених онлайн-замовлень та доставка оплачених товарів
- Повернення товару
- Оформлення кредиту та страхових послуг
- Авторизація на онлайн платформах
Інфраструктура
Дію вже приймають: Нова Пошта, Укрпошта, Justin, Укрзалізниця та інші.
- Поштові сервіси (під час видичі посилок)
- Провайдери фіксованого зв’язку (ідентифікація при заключенні договорів)
- Транспорт (ідентифікація під час посадки)
Комунальні послуги
Дію вже приймають: ДТЕК, Нафтогаз, Львівобленерго, Львівенегозбут та інші.
- Ідентифікація для перевірки особи при заключенні договору та шеринг документів
- Віддалена ідентифікація та підписання договору
Освітні заклади
Дію вже приймають: ЗВО, ЗСО, ЗДО, онлайн-освіта та інші.
- Подання копій документів для вступника в навчальний заклад
- Ідентифікація для перевірки особи при вході до будівлі навчального закладу
- Прийом в дитячий садок/школу/дитячий табір (у Дію підтягується свідоцтво про народження дитини)
- Оформлення читацького
- Віддалена ідентифікація для підтвердження особи батьків під час авторизації на сайті (наприклад, вхід в онлайн-щоденник учня).
Медичні заклади
Дію вже приймають: Новий Зір, Добробут, Інститут серця МОЗ України, Ескулаб та інші.
- Перевірка особи для здачі аналізу, у разі необхідності пред’явити документ
- Ідентифікація клієнта для прийому в лікаря або створення медкартки
- Заключення договору з сімейним лікарем
Готелі
Діювжеприймають: Alfavito Hotel, Gagarinn Hotel, Ribas Hotels Group, Black Sea Hotel Group, Bakkara таінші.
- Віддалена ідентифікація гостя для бронювання
- Ідентифікація гостя під час поселення
- Готель не витрачаєте гроші на папір, принтер і зберігання документації
- Швидше обслуговування, адже не потрібно вносити дані гостя в систему вручну
Туркомпанії
- Віддалена безконтактна ідентифікація гостя для бронювання
- Ідентифікація клієнта та шеринг для оформлення туру
- Заключення договору онлайн
Рекрутинг
Дію для працевлаштування уже приймають: MOYO, Новокраматорський машинобудівний завод
- Шеринг документів для працевлаштування
- Авторизація у системі компанії
- Підписання документів онлайн
Нерухомість
- Ріелтори (під час заключення договору оренди/купівлі нерухомості та підписання договору)
- Будівництво (під час заключення договору купівлі нерухомості та підписання договору)